.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیمه حق دارد داروهای شیمی‌درمانی خارجی را پوشش ندهد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروهای بیماران شیمی‌درمانی که مورد تأیید انجمن آنکولوژیست‌های کشور است، همراه با پوشش بیمه‌ای است.

به گزارش شمال نیوز، حسن قاضی‌زاده‌هاشمی چهارشنبه‌شب در حاشیه افتتاح پروژه‌های درمانی بیمارستان امام علی(ع) این شهرستان، با اشاره به مشکلات بیماران شیمی‌درمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: داروهای بیماران شیمی درمانی که مورد تأیید انجمن آنکولوژیست‌های کشور است با پوشش بیمه‌ای بوده، این داروها توسط افرادی که فوق تخصص خون و سرطان در دو بخش کودکان و بالغان هستند، تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی افزود: البته برخی بیماران ترجیح می‌دهند که از موارد مشابه خارجی استفاده کنند که پوشش بیمه‌ای ندارد البته حق با بیمه است که داروهای وارداتی را مورد حمایت قرار ندهد زیرا داروهای مورد تأیید چندین سال مطالعه حیوانی و انسانی می‌شود و مورد سختگیری‌های جدی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بخش زیادی از داروهای خارجی در حداقل ۴۰ کشور دنیا استفاده می‌شود هرچند اگر کسی نمی‌خواهد که از داروهای شیمی‌درمانی ایرانی استفاده کند حق با بیمه بوده که هزینه آن را نپذیرد و فرد بیمار مجبور است که هزینه بیشتری را پرداخت کند.

این مسؤول با اعلام اینکه تمام اقلامی که برای انواع بیماری‌های صعب‌العلاج موجود است، پوشش لازم را با بیمه‌های پایه دارند و بیمه‌های تکمیلی با توجه به رقمی که بیمار پرداخت می‌کند پوشش لازم را انجام می‌دهد، یادآور شد: برخی افراد با وجود داروهای شیمی‌درمانی تولید کشور، تمایل دارند که موارد مشابه خارجی را استفاده کنند و داروهای خارجی تحت پوشش بیمه نیست.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه داروهایی که در زمینه شیمی‌درمانی در داخل کشور تولید و تأمین می‌شود، پس از چندین سال مطالعه و آزمایش با استانداردهای سختگیرانه به مرحله تولید انبوه و استفاده رسیده است، بیان کرد: مراحل درمان بیماری‌های صعب‌العلاج در داخل کشور نسبت به گذشته با پیشرفت خوبی همراه بود و این پیشرفت‌ها ادامه دارد.

وی در مورد ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در آمل و صحبت‌هایی مبنی بر آن در جلسه دو سال گذشته این شهرستان ادامه داد: ایجاد دانشگاه و دانشکده نظام‌های خاصی را تبعیت می‌کند، هر چند این فرآیند به‌صورت شورایی با رعایت مقررات است و وزیر تنها یک رأی در آن شورا دارد پس نمی‌توان در این زمینه قولِ ایجاد داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه شهرستان آمل استعداد تبدیل شدن به قطب آموزش عالی پزشکی را دارد، تصریح کرد: البته در این بین پیشنهادات دانشگاه آزاد مطرح شده بود هر چند نماینده مردم آمل در مجلس برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در آمل تلاش فراوان دارد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.